تبیان، دستیار زندگی

آموزش و آماده سازی هشتاد هزار مربی فلسفه برای کودکان

مدیرعامل موسسه آموزشی فرهنگی برهان علم ومعرفت گفت: دو موسسه سوده و موسسه برهان با عقد تفاهم نامه ای، تفاهم کردند که تا پنج سال آینده ۸۰ هزار مربی فبک (فلسفه برای کودکان) تربیت کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مدارس

چندی پیش، تفاهم نامه دوجانبه آموزشی جهت ارتقاء سطح علمی و تفکر جامعه بین موسسه سوده و موسسه برهان منعقد شد و مدیران این دو موسسه ، اسماعیل نخعی، مدیرعامل موسسه سوده و طه محجوب، مدیرعامل موسسه آموزشی فرهنگی برهان علم ومعرفت این تفاهم نامه را امضا می کنند.

طه محجوب در ابتدا با اشاره به حدیث امام صادق (ع) « نحن ابناء الدلیل» گفت: رسالت موسسه برهان ارتقای سطح تفکر جامعه و تواناییهای ذهنی است. هدف از عقد این قرارداد ، ارتقاء سطح فکری و آموزشی مربیان برسطح کشور و به تبع آن پرورش کودکان نقاد وپرسشگرو دانش آموزان متفکر است

وی افزود: باتوجه به عقد این تفاهم نامه و همکاری دوجانبه، موسسه برهان علم و معرفت در نظردارد درراستای اهداف خود اقدام به آموزش و آماده سازی  هشتاد هزار مربی جهت استخدام آموزش پرورش تا سال ۱۴۰۲ نماید.

محجوب در ادامه با ابراز خرسندی از عقد این تفاهم نامه اشاره کرد: علاقمندان به شرکت در این طرح  تا پایان آذرماه فرصت دارند تا ازطریق سامانه www.burhanem.ir یا شماره تماس  ۰۲۱۶۶۹۷۹۱۷۸ و یا با مراجعه به دفاتر برهان در سراسر کشور ثبت نام کنند.

درادامه نخعی گفت: هدف ما از عقد این تفاهم نامه، توانمند سازی نیروهای انسانی و بهبود کیفیت آموزش در کشور است ،که دوره پیش دبستانی به چند دلیل برای ما اهمیت داشت.

وی در خصوص اهمیت این مقطع تحصیلی گفت: ۱ -  این دوره چندسالی بیشتر نیست که شورای عالی آموزش و پرورش آن را به عنوان دوره رسمی آموزش پذیرفته است.

۲ -  این دوره را اعم از پیش دبستان و مهدکودک توسط نهادها و موسسات مختلف اجرا میشود ، مانند بهزیستی و بعضی از ارگان های دیگر، در نتیجه در آموزش رویه یکسان و هماهنگ را اجرانمیکند،که باید برای اصلاح آن اقدام کرد که آموزش مربیان یکی از عمده ترین این اقدامات است.

۳ -  این دوره به عنوان پایه و زیربنای آموزش اهمیت ویژه ای دارد، که متأسفانه تا کنون کمی غفلت شده است.

۴ - جامعه هدف موسسه برهان که عمدتا جامعه کارگری کشور است برای موسسه سوده هم ارزش و اهمیت خاصی دارد.

مدیرعامل موسسه آموزشی فرهنگی برهان علم ومعرفت درپایان ابراز امیدواری کرد که سایر نهادها و موسساتی که به آموزش این دوره ها می پردازند به امر آموزش نیروی انسانی توجه بیشتر و اساسی تری داشته باشند.

منبع : خبرگزاری مهر


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.